La representació de l’òpera Il Signor Bruschino

El passat 1 i 2 de juny al Teatre de Sarrià es va representar l’òpera Il Signor Bruschino, de Rossini. La premsa ha dit:

L’òpera a Sarrià

(…) També al nostre barri s’ha creat l’Associació d’Amics de l’Òpera de Sarrià que en el renovat Teatre del Centre Parroquial fa esforços per per portar el món de la música a l’abast de tothom fent conferències, recitals lírics d’àries i cançons, i concerts d’òpera i sarsuela en els que el públic gaudeix amb la interpretació dels fragments més coneguts dels dos gèneres. Una altra activitat (…) és l’òpera per nens i nenes, [iniciativa] que dóna la possibilitat a que les noves generacions puguin conèixxer aquest món i aficionar-se i sentir desig de veure’n més.

Una de les darreres activitats ha anat més enllà i s’ha representat una òpera complerta organitzada per la Concertante Barcelona Acadèmia de Música i altres col·laboradors (…), amb una certa escenificació i un gran treball dels cantants. Es tracta de “Il Signor Bruschino”, de Gioachino Rossini, òpera còmica definida com a “farsa giocosa per musica” i que és una partitura molt inspirada i divertida, tal i com es va poder notar amb les rialles d’una part del públic assistent. L’espectacle comptava amb la direcció musical de Raul Giménez, que durant molts anys ha fet una carrera de tenor especialista en Rossini (…) i que actualment compagina papers on pot demostrar la seva capacitat creativa amb l’ensenyament de cant i la direcció dels concerts dels seus alumnes. L’espectacle va tenir ritme musical gràcies a la interpretació realitzada per Josep Buforn, al piano, i per la direcció escènica de Fabio Sparvoli, que va donar agilitat i sentit humorístic a la representació.

Entre els cantants trobem Luciano Miotto, que l’any 1997 va guanyar el tercer premi del concurs de cant Francesc Viñas, que (…) va donar vida al personatrge de “Don Gaudenzio”, amb el seu caràcter “bufo”. La soprano Sachika Ito, com a Sofia, va aportar una veu timbrada i penetrant, i un cant segur i amb les agilitats necessàreiees per expressar el caràcter entremaliat i despert de la noia. Completaven l’ampli repartiment el tenor Yauci Yanes, com a Florvile, el jove amant de Sofia; Donato di Goia, que interpretà el seu pare; i Juan Carlos Blanco, Raul Baglietto i Maria Goso (…).

Albert Vilardell
Publicat a “La fada de Sarrià” núm, 15, de 15 de juny / 15 de juliol de 2012