Llum verda als equipaments municipals del Guinardó

Imatge de complementPer Aina Galduf , a Guinardó 24 d’abr de 2013

“Necessito que aquest projecte tiri endavant, perquè és una necessitat que té el Guinardó”. Així de clar es mostrava fa uns mesos l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, en referència a l’illa d’equipaments del barri. Ara, un acord entre el govern municipal i el PP permetrà reprendre part de les obres.

L’acord preveu destinar 8,7 milions d’euros aquest any i el vinent a l’illa del Guinardó. Els treballs estan aturats des de fa gairebé dos anys, degut als problemes financers de la Generalitat, amb el que el panorama actual són grues aturades i cap moviment dins l’obra.

Aquesta situació variarà en breu ja que el pacte desencallarà els espais de competència municipal, és a dir, el mercat, una escola bressol i un casal de joves.

EQUIPAMENTS PENDENTS

El que quedarà pendent són un centre d’atenció primària i una residència i centre de dia per a la gent gran. Aquests són els equipaments que haurà d’impulsar la Generalitat.

L’alcalde Trias ja va apuntar que estaria disposat a avançar diners a la Generalitat perquè l’obra pugui fer-se per complet: “si l’Ajuntament ha d’avançar algun diner en algun moment determinat perquè es puguin fer aquestes obres… si jo tinc capacitat econòmica, ho faré”.

A més, a l’illa també hi ha aturat un aparcament impulsat per l’empresa pública Regesa, del Consell Comarcal.

(Linea Horta)